זנאים

ההיסטוריה של חנויות סקס

היום חנויות סקס הן דבר מובן מאליו. אנו יכולים למצוא אותן בכל קניון, וכמובן אתרי אינטרנט רבים בהם ניתן לרכוש צעצועים לשיפור חיי האהבה שלנו. אך האמת שלא תמיד זה היה כך.

במחצית הראשונה של המאה העשרים, הרעיון של חנות המוכרת בגלוי צעצועי מין היה בלתי נתפס. אפילו קונדומים נמכרו בצורה מוצנעת ומבלי להשתמש בשם שלהם. פורנוגרפיה הייתה דבר הנמכר בשוק השחור. ולפעמים מוצרים נמכרו בקטלוגים, כמוצרים לגיטימיים… אך בעלי שימוש אלטרנטיבי. סקס לא היה דבר עליו דיברו באופן פומבי.

פריצת הדרך הראשונה החלה בגרמניה. בשנת 1925, בחורה צעירה בת 24, אלמנה ואם לילד החלה לעבוד בתור סוכנת מכירות מבית לבית. וכך היא זכתה לפגוש אנשים רבים ולשמוע על הבעיות השונות מהן הן סבלו. בעיות כמו הריונות לא רצויים ועוד בעיות שנגרמו כתוצאה מחוסר בחינוך מיני. אותה הבחורה גדלה בבית ליברלי והיא הצליחה לזהות את הצורך הקיים בשוק. במהרה היא הקימה חברה להזמנת מוצרים באמצעות הדואר. היא החלה לשווק חוברות המסבירות על מניעה באמצעות שיטת הימים הבטוחים. אך לאחר מכן היא החלה למכור הלבשה תחתונה, תמרוקים וחוברות הדרכה מינית.

העסק שלה החל וגדל, עד שבשנת 1962 היא עשתה צעד אמיץ ופתחה חנות. זוהי הייתה חנות המין המודרנית הראשונה. החנות הצליחה ואף הפכה לרשת של חנויות. תוך עשור חנויות נפתחו בכל רחבי אירופה וארצות הבית. אך הדרך לא הייתה קלה. בשנות השישים הייתה פתיחות רבה לנושא, אך מצד שני גם התנגדויות וחוקים מגבילים. זה לקח זמן, אבל בסופו של דבר הביקוש בשוק ניצח והיום חנויות מין הן דבר מקובל.

תופעה דומה ניתן לראות גם בדירות דיסקרטיות בתל אביב והמרכז. בעבר אלו נחשבו למקומות בילוי זולים, כאלו המזוהים עם תעשיית הזנות והסמים. אך כיום מפרסמים את הדירות הללו בצורה גלויה והן נחשבות למקום מכובד לבלות בו. בעבר דירות אלו היו בפינות החשוכות של העיר, אך היום הן בכל מקום, קרוב לשוק הצרכנים שפשוט צריך אותם. וגם הרמה שלהן הלכה והשתפרה, בדיוק כמו חנויות המין.