זנאים

הרגע שאחרי השפיכה

הפעם לא באנו לדבר איתכם על נערות ליווי בתל אביב, או תנוחות סקס. באנו לדבר איתכם על מה קורה לכם ברגע שאחרי השפיכה. באנגלית קוראים לזה post nut clarity, זוהי התחושה הקלילה שלאחר הזיון. כלומר הרגע שבו אתם חוזרים אל הקרקע.

האמת שהחוקרים מתקשים להסביר את הרגעים שאחרי הסקס. אחת התאוריות היא שבמהלך האורגזמה משתחררים לגוף הורמונים המכבים את החשק המיני. אבל האמת שהנושא לא נחקר מספיק.

כאשר אנו חושבים על סקס ישנם הרבה דברים שהמוח שלנו מתמודד איתם. אלו הן מחשבות, רגשות, תחושות, סיפורים, פנטזיות ועוד. ובמקביל מתרחשים דברים בגוף; הדם שלנו מתחיל לזרום, הנשימה נעשית כבדה יותר, הדופק עולה.

כאשר אנו גומרים, אנו בעצם חוזרים אחורה, מהמצב שבו הגוף מאוד פעיל, למצב שבו אנו נוחתים על הקרקע. לפעמים אנו חרמנים במשך הרבה זמן, למשל בעבודה. אנחנו נכנסים לתוך תחושה שאנו חייבים לגמור בשביל שנוכל להמשיך בסדר היום שלנו. ואז אנחנו מאוננים או מזיינים, וחווים את אותה תחושת פוסט סקס.

לאחר הסקס הנשימה חוזרת להיות סדירה. הטמפרטורה יורדת, הלב נרגע, המחשבות משתנות ממחשבות מיניות למחשבות אחרות. השרירים בפנים נרגעים…

אך מה החשיבות של כל זה

העניין הוא בדרך כלל כזה, לפעמים אנו גומרים מוקדם מידי ו“רוצים“ לקיים עוד יחסי מין. הגוף והנפש שלנו לא באמת רוצים, אך ישנן סיבות פסיכולוגיות מדוע אנחנו רוצים, כמו למשל לספק את בת הזוג שלא הגיעה לאורגזמה. אך גברים, אמנם לא כולם, נדרשים לזמן על מנת להתעורר מחדש.

בכל הנוגע לאותן תחושות פוסט סקס, נראה שישנו סיפור שאנו מספרים לעצמינו. ויתכן כי במידה רבה הסיפור הזה משפיע על התפקוד המיני שלנו. כדאי לנו הגברים להיות מודעים לתחושות של אותם רגעי פוסט סקס, וגם לסיפור שאנו מספרים לעצמינו. יתכן כי אנו מחזיקים באמונות שונות לגבי הזמן שאנו צריכים בשביל להתאושש, והאמונות הללו הן מה שמכתיב לגוף את הפעילות הביולוגית.
והכי חשוב זה ליהנות מזה. אפשר ליהנות גם מהסקס, וגם מתחושת הרוגע ובהירות המחשבה שמגיעה אחרי הסקס.